Haberler
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDA KALİTELİ VE ANLAMLI PROJELER İÇİN KATILIMIN GELİŞTİRİLMESİ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDA KALİTELİ VE ANLAMLI PROJELER İÇİN KATILIMIN GELİŞTİRİLMESİ
Tarih : 21.02.2020 15:55:28 | Okunma Sayısı : 115
Sivil Toplum Kuruluşları (STK) toplumun sosyal aklıdır. Yerel yönetimlerin görev tanımları çok geniş bir alanı kapsamaktadır. Bu doğrultuda yerel yönetimler hem bilgiye hem de vatandaşlara erişimde sivil toplumun uzmanlığına ve sivil toplum kuruluşları (STK) ile iş birliklerine ihtiyaç duymaktadır. Başta STK’lar olmak üzere tüm paydaşlarla yerel yönetimler arasında politika ve hizmet geliştirme süreçlerinde iş birliklerinin geliştirilmesi ve nihai olarak yerel yönetimlerin görevlerini daha etkin ve etkili şekilde gerçekleştirmelerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Ahmet Akın – Yeminli Mali Müşavir

Sivil Toplum Kuruluşları (STK) toplumun sosyal aklıdır. Yerel yönetimlerin görev tanımları çok geniş bir alanı kapsamaktadır. Bu doğrultuda yerel yönetimler hem bilgiye hem de vatandaşlara erişimde sivil toplumun uzmanlığına ve sivil toplum kuruluşları (STK) ile iş birliklerine ihtiyaç duymaktadır. Başta STK’lar olmak üzere tüm paydaşlarla yerel yönetimler arasında politika ve hizmet geliştirme süreçlerinde iş birliklerinin geliştirilmesi ve nihai olarak yerel yönetimlerin görevlerini daha etkin ve etkili şekilde gerçekleştirmelerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

 

STK’lar, dernekler, platformlar, bazı vakıf ve kooperatifler, sendikalar gibi gönüllü kuruluşlardır. Kamu kurumu niteliğindeki kurumlar ise üyeliği zorunlu olan meslek odaları ve birlikler gibi kurumlardır. Bunları ayrı değerlendirmek gerekir. Çünkü, yasal hükümlerden dolayı hareket alanları sınırlıdır.

 

STK’lar ile yerel yönetimler arasında gerçekleştirilecek katılımın, hem katılımcılar hem de katılımı gerçekleştirenler için anlamlı bir amacı olmalı ve katılım süreci ile neye ulaşılmak istendiği en başta açık olarak tanımlanmalıdır. Ayrıca, katılım bir fark yaratmalı ve değişime imkân sağlamalı, göstermelik olmamalı kâğıt üstünde kalmamalıdır.

 

Kapsayıcı olmayan katılımlardan gerekli fayda elde edilemez.  İlgili paydaşlar tüm tarafları içerecek şekilde tanımlanmalı ve paydaşların ihtiyaçlarına yönelik mekanizmalar geliştirilerek katılımları kolaylaştırılmalıdır. Paydaşlar katılım sürecine amaç ve konuya uygun olacak en erken aşamada dahil edilmeli, hangi aşamalarda ve nasıl katılacakları konusunda karşılıklı anlaşılmalıdır.

 

Katılım süreci yönetilirken taraflar birbirlerine karşı açık ve dürüst olmalı ve karşılıklı beklentiler net bir şekilde ortaya konmalı, katılımcılara geri bildirim sağlanmalı, süreç sonunda alınan kararlar ve sonuçlar gerekçeleriyle birlikte kamuoyu ile paylaşılmalıdır. Sürecin başından itibaren taraflar arasında saygılı bir ilişki kurulmalı, paydaşların uzmanlıkları, bakış açıları ve ihtiyaçları önemsenmeli ve bunlara saygı duyulmalıdır.

 

Politika yapımı, hizmet, plan ve proje geliştirme gibi çeşitli alanlarda yerel yönetimlerin ilgili paydaşlarla ve STK’lar ile iletişim halinde olması, katılım süreçlerinin temel katılım prensiplerine uyularak hayata geçirilmesi ve

katılımın kurumsallaşması hem yerel yönetimler için hem de toplum için çok geniş bir alanda fayda sağlar.

 

Vatandaşlara günlük hayatta yaşadıkları sorun ve ihtiyaçları ile ilgili olarak danışılması sorunun daha iyi anlaşılmasına, farklı yönleriyle değerlendirilmesine ve

de sahadan, yerel yönetime özel bilgi sağlanmasına yardımcı olabilir. Ayrıca kamu kaynaklarının ihtiyaç sahibi gerçek hedef gruplara yönelik hizmete dönüşmesine

katkı sağlar.

Kaynak: Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 22.05.2020 19:40:11
TARIM SEKTÖRÜ YENİ STRATEJİK SEKTÖR OLARAK ÖN PLANA ÇIKIYOR...
Devamı...

Tarih : 15.05.2020 17:23:41
AKP GENEL BAŞKANI ERDOĞAN EKONOMİ BİLMEDİĞİNİ BİLMİYOR...
Devamı...

Tarih : 8.05.2020 17:34:31
YALANLA VE HAMASETLE EKONOMİ YÖNETİLEMEZ...
Devamı...

Tarih : 30.04.2020 17:39:45
MUHALEFET PARTİLERİ EKONOMİK VE SOSYAL SİSTEM ÜZERİNDEN MUHALEFET YAPMALI...
Devamı...

Tarih : 24.04.2020 15:34:12
DEVLETİ AKP’NİN İÇİNE YERLEŞTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR...
Devamı...

Tarih : 17.04.2020 16:57:04
KORONAVİRÜS VE TÜRKİYE EKONOMİSİ...
Devamı...

Tarih : 10.04.2020 17:55:06
TEK ADAM REJİMİ TÜRKİYE’NİN CANINA OKUYOR...
Devamı...

Tarih : 3.04.2020 18:12:28
KORONA VİRÜS ADRES TANIMIYOR...
Devamı...

Tarih : 28.03.2020 12:58:05
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ NEDİR?...
Devamı...

Tarih : 20.03.2020 17:36:00
YAŞ SEBZE ve MEYVELERDE GERÇEKLEŞEN FİRELERİN GİDER OLARAK DİKKATE ALINIP ALINMAYACAĞI...
Devamı...

Tarih : 13.03.2020 15:55:15
SÜRESİNDE DÜZENLENMEYEN FATURANIN SONRADAN DÜZENLENMESİNİN VERGİ KARŞISINDAKİ DURUMU...
Devamı...

Tarih : 6.03.2020 15:00:13
DÜNYA LOJİSTİK PERFORMANS ENDEKSİ...
Devamı...

Tarih : 28.02.2020 23:17:48
EUROBOND NEDİR ve EUROBOND FAİZ GELİRLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ...
Devamı...

Tarih : 21.02.2020 15:55:28
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDA KALİTELİ VE ANLAMLI PROJELER İÇİN KATILIMIN GELİŞTİRİLMESİ...
Devamı...

Tarih : 15.02.2020 19:03:38
HURDA TİCARETİNDE VERGİ UYGULAMALARI...
Devamı...

Tarih : 6.02.2020 18:25:32
MERKEZ BANKASI MI, MERKEZİN BANKASI MI?...
Devamı...

Tarih : 31.01.2020 12:52:21
AKDENİZ BELEDİYESİ’NDE GÜZEL İŞLER YAPILIYOR...
Devamı...

Tarih : 23.01.2020 18:13:41
İNTERNET ÜZERİNDEN VERİLEN REKLAM HİZMETLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz..! ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2020 Tüm hakları saklıdır..!

URA MEDYA