Haberler
BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ
Tarih : 29.05.2020 09:26:29 | Okunma Sayısı : 194
Bir zamanlar idare edilen, suskun olan, seyirci durumundaki vatandaş artık başka yerlerde olup bitenleri daha iyi izliyor, istenirse yapılabileceklerin farkında. Talep ve beklentileri daha belirgin. Onu yuvarlak sözler değil de, aldığı somut hizmet ve onu alış tarzı ilgilendiriyor. Seçmenlerin çoğu, yeni düşüncelerin, yeni vizyonların ve farklı bir bakış açısının ortaya konulmasını talep ediyor. Kısacası, değişim isteği ön plana çıkıyor. Artık klasik yönetim anlayışları bu değişim karşısında bireylerin gereksinim ve beklentilerini tatmin etmekten uzak kalmaktadır.

Ahmet Akın – Yeminli Mali Müşavir

Bir zamanlar idare edilen, suskun olan, seyirci durumundaki vatandaş artık başka yerlerde olup bitenleri daha iyi izliyor, istenirse yapılabileceklerin farkında. Talep ve beklentileri daha belirgin. Onu yuvarlak sözler değil de, aldığı somut hizmet ve onu alış tarzı ilgilendiriyor. Seçmenlerin çoğu, yeni düşüncelerin, yeni vizyonların ve farklı bir bakış açısının ortaya konulmasını talep ediyor. Kısacası, değişim isteği ön plana çıkıyor. Artık klasik yönetim anlayışları bu değişim karşısında bireylerin gereksinim ve beklentilerini tatmin etmekten uzak kalmaktadır

Belediyelerin sunduğu hizmet kalitesini ölçen, hizmetten yararlanan vatandaşlardır. Beklentiler doğrultusunda hizmet kalitesi vatandaştan vatandaşa farklılık göstermektedir. Beklentileri kişinin sahip olduğu eğitim seviyesi, gelir durumu ve sosyal düzeyi gibi pek çok değişken etkilemektedir. Bilgi toplumunun ortaya koyduğu yeni yaklaşımlarla vatandaşların yaşam kalitesini ve vatandaş memnuniyetini artıran sorumluluğu üstlenen bir belediye hizmet anlayışını kurmak gerekir.

Belediyelerin kendi içinde ve temas halinde oldukları kurum ve kuruluşlarla tüm alt yapı gelişmeleri, veri tabanı, program ve uygulamadaki uyumu büyük önem taşımaktadır. Bunun içinde dijital dönüşüm şarttır. Dijitalleşme yatırımları maliyetli olarak görülebilir ancak zamanla sağladığı tasarruflarla karlı bir yatırım sağlıyor. Belediye olarak dijitale dönüştüğünüz zaman hizmetlerde maliyeti yarı yarıya azalıyor.

Belediye hizmetlerinde esas olan vatandaş memnuniyetidir. Vatandaş için neyin yapıldığı değil nasıl yapıldığı öne çıkmaktadır. Bu soruların yanıtı hizmet alanların düşüncelerinde yatmaktadır. Dijital teknolojiyi kullanarak ciddi sonuçlar elde edilebilir. Esasen tüm belediyelerimiz performans raporlarında bu konulara yer vererek ne kadar önemsediklerini ortaya koymuşlardır. Çağrı merkezinin kurulması, belediyeye gelen tüm talep ve şikayetlerin bir merkezde toplanması, hizmetlerin izleme ve değerlendirme merkezlerinde raporlanması ve verilen hizmetlerden vatandaş memnuniyetinin tespit edilmesi belediyeler için hayati önem taşımaktadır.

Dijital çağda birçok işlemin rahatlıkla ve çabuklukla, internet ağları aracılığıyla gerçekleştirildiği bilinmektedir.

Koronavirüs salgını da bu gerçeği tescil etti. Bu yüzden şehirlerin büyüyen ölçek ve artan nüfus sorunu karşısında dijital temelli uygulamalardan azami oranda faydalanılması doğru olacaktır. Dijital gelişimi ihmal eden ve gereken altyapıyı kuramayan şehirlerin, günü geldiğinde, hizmet arzı noktasında zorlanacağını söylemek de yanlış olmayacaktır.

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 7.08.2020 15:25:05
KAĞIT ÜSTÜNDE DEMOKRASİ...
Devamı...

Tarih : 30.07.2020 09:49:55
MERSİN SAĞLIK KÖYÜ KURULUMU VE İŞLETİLMESİ İÇİN İLK ADIM ATILIYOR...
Devamı...

Tarih : 23.07.2020 09:07:43
BAŞKAN SEÇER YAVAŞ YAVAŞ MERSİNLİYİ TANIMAYA BAŞLADI...
Devamı...

Tarih : 17.07.2020 09:51:21
GIRTLAĞIMIZA KADAR BORÇ İÇİNDEYİZ, NEYSE Kİ BOYUMUZ KISA...
Devamı...

Tarih : 11.07.2020 09:24:51
ÇOKLU BARO DÜŞÜNCESİ AKP’nin İDEOLOJİK SAPLANTISININ SONUCUDUR...
Devamı...

Tarih : 3.07.2020 20:10:17
KATILIM BANKACILIĞI GERÇEKTEN FAİZSİZ BANKACILIK MI?...
Devamı...

Tarih : 26.06.2020 19:16:53
TÜRKİYE MERSİN’E AŞIK AMA MERSİN’İN BUNDAN HABERİ YOK...
Devamı...

Tarih : 19.06.2020 14:05:56
ARABULUCULUK ANLAŞMA BELGESİNE İSTİNADEN ÖDENEN TAZMİNATLARDA GELİR VERGİSİ TEVKİFATI...
Devamı...

Tarih : 12.06.2020 19:14:32
TÜRMOB MALİ MÜŞAVİRLERİN GELECEKTEKİ ROTASINI ÇİZDİ...
Devamı...

Tarih : 5.06.2020 19:04:11
DEVLETLER ÖLÜMSÜZ OLARAK KURULUR...
Devamı...

Tarih : 29.05.2020 09:26:29
BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ...
Devamı...

Tarih : 22.05.2020 19:40:11
TARIM SEKTÖRÜ YENİ STRATEJİK SEKTÖR OLARAK ÖN PLANA ÇIKIYOR...
Devamı...

Tarih : 15.05.2020 17:23:41
AKP GENEL BAŞKANI ERDOĞAN EKONOMİ BİLMEDİĞİNİ BİLMİYOR...
Devamı...

Tarih : 8.05.2020 17:34:31
YALANLA VE HAMASETLE EKONOMİ YÖNETİLEMEZ...
Devamı...

Tarih : 30.04.2020 17:39:45
MUHALEFET PARTİLERİ EKONOMİK VE SOSYAL SİSTEM ÜZERİNDEN MUHALEFET YAPMALI...
Devamı...

Tarih : 24.04.2020 15:34:12
DEVLETİ AKP’NİN İÇİNE YERLEŞTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR...
Devamı...

Tarih : 17.04.2020 16:57:04
KORONAVİRÜS VE TÜRKİYE EKONOMİSİ...
Devamı...

Tarih : 10.04.2020 17:55:06
TEK ADAM REJİMİ TÜRKİYE’NİN CANINA OKUYOR...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz..! ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2020 Tüm hakları saklıdır..!

URA MEDYA