Haberler
2022 AMBALAJ SEKTÖRÜ TRENDLERİ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
2022 AMBALAJ SEKTÖRÜ TRENDLERİ
Tarih : 29.04.2022 18:02:29 | Okunma Sayısı : 383
Küresel ölçekte, ambalaj endüstrisi muazzam bir ekonomik jeneratördür. Büyüme oranını, ambalaja yönelik tüketici eğilimleri ve endüstri trendleri yönlendiriyor. Ambalaj, depolamaya, nakliyeye ve satışa yönelik her tür ürünü korumaya veya içine almaya yönelik teknoloji ve tasarım çalışmaları için her şeyi kapsayan bir endüstri terimidir. Paketleme, ürün üreticisinin pazarlama çabalarını da üstlenir.

Ahmet Akın - Yeminli Mali Müşavir

Küresel ölçekte, ambalaj endüstrisi muazzam bir ekonomik jeneratördür.  Büyüme oranını, ambalaja yönelik tüketici eğilimleri ve endüstri trendleri yönlendiriyor. Ambalaj, depolamaya, nakliyeye ve satışa yönelik her tür ürünü korumaya veya içine almaya yönelik teknoloji ve tasarım çalışmaları için her şeyi kapsayan bir endüstri terimidir.  Paketleme, ürün üreticisinin pazarlama çabalarını da üstlenir. 

Her endüstrinin mega trendleri vardır.  Bu, üreticilerin ürün yerleştirme ve sunumunu etkileyen pazardaki genel değişiklikler anlamına gelir.  Gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalardan e-ticarete kadar bugünün pazar değişiminin ön saflarında yer alan, her tür ürünün nasıl paketlendiği, etiketlendiği ve satışa sunulacağı konusunda kesin bir değişimdir.  İşte 2022 için en iyi ambalaj trendleri:

DİJİTAL BASKI:
2022, dijital dünyanın etkin olduğu on yılın ilk aşamalarında.  Dijital baskı, fiziksel ürün ambalajı tasarlamanın ve görünüşlerini yöneten görüntüleri veya grafikleri yaratmanın arkasındaki temel mekanizma olarak bilgisayar üretimini kullanır.  Dijital baskının günümüz ambalajının her parçasını etkilediğini ve durma belirtisi göstermediğini söylemek doğru olur.
Dijital baskı, paketlemecilere kişiselleştirme ve kişiselleştirme seçeneklerinde dizgi gibi mekanik işlemlerden çok daha fazla serbestlik sağlar.  Çoğu ambalaj şirketi son on yılda analogdan dijitale geçti. Dijital baskı teknolojisi, tüm renklerin tek geçişte basılmasına izin vererek, sektörde “isteğe bağlı baskı” trendini besledi.

KİŞİYE ÖZEL PAKETLEME:
Dijital baskı, ambalajı özelleştirmeyi ve ürünlere kişiselleştirme eklemeyi çok daha kolaylaştırır.  Bu trend birkaç yıldır inşa ediliyor ve 2022'de sektör üzerinde büyük bir etkisi olacak. En iyi ürün markalarının çoğu kişiselleştirilmiş ambalajları araştırdı ve bu yenilikçi pazarlama yatırımından önemli bir geri dönüş buldu.

ŞEFFAF VE TEMİZ ETİKETLER:
Ürün bilgilerini açık ve şeffaf bir şekilde sunmak, 2022 için bir başka güçlü ambalaj endüstrisi trendidir. Bu trend tamamen güven ve dürüstlükle ilgilidir. 

EĞLENCELİ RENKLER, TASARIMLAR VE DEĞİŞİMLER:
Cesur tasarımlara ve ambalaj üzerindeki etkilere doğru hareket bir süredir genişliyor.  2022'de bu eğilim güçlü olmaya devam ediyor.  Birçok şirket, güçlü renklerin, tasarımların ve dramatik efektlerin ne kadar iyi öne çıktığını biliyor. 

ESNEK AMBALAJDA BÜYÜME:
Esnek paketleme, büyük popülerlik kazanmaya devam eden bir trend ve bunun için iyi bir neden var.  Esnek ambalaj malzemelerindeki teknolojik ilerleme, onları bir zamanlar sert ve sert malzemelerle sınırlı olan günümüzde çok daha fazla tüketici ürününe uygun hale getiriyor.

KULLANILAN GERİ DÖNÜŞÜM AMBALAJ ÜRÜNLERİ:
Geri dönüştürülmüş ambalaj trendi hiç bu kadar popüler olmamıştı. Teknoloji, ambalaj malzemesi endüstrisini de geliştiriyor.  Plastik ve kağıt kimyasındaki gelişmeler artık geri dönüşümün her zamankinden daha kolay ve rahat olmasını sağlıyor. 

ESKİ AMBALAJ:
Vintage (nostaljik) ambalaj trendinin popüler olmasının üç nedeni vardır. Birincisi, bu eski tasarımlar, yıllar boyunca bozulmadan kalan zamansız bir kaliteyi yansıtıyor.  İkinci olarak, eski tasarımlar geleneklerin ve tutkunun anılarını çağrıştırır.  İnsanlar hikayelere karşı taraftır ve insanlar eski ambalajları dinler.  Son olarak, vintage ambalaj, yetişkinlerin geçmişlerinin parçalarını genç nesille paylaşmalarına olanak tanır.  Bu ürünler, satışları artırırken anlamlı nostaljiyi ve anıları iletmeye yardımcı olur.

MİNİMALİST ÜRÜN AMBALAJI:
 “Az çoktur” birçok ambalaj türü için geçerli olan bir özdeyiş.  2022 ambalaj endüstrisi trendleri için kesinlikle doğrudur.  Minimalist ürün ambalajı, dış ambalajı ve koruması olmayan ürünleri tercih eden bilinçli tüketiciler için popülerdir.  Bu eğilim özellikle modern gıda paketleme endüstrisinde güçlüdür.

SÜRDÜRÜLEBİLİR AMBALAJ:
Yeşil hareket, kendisini 2022 ve ötesine taşıyacak ivmeye sahip.  Paketlenmiş ürünlerle uğraşan her şirket, yeşil dalgaya katılmayı düşünmelidir.  Her şey sürdürülebilir ürünler ve çevre dostu ürünler aracılığıyla sorumlulukla ilgilidir.  Yeşil sahne ayrıca daha küçük ambalajları da içeriyor.

Kaynak: YorkSaw&KNIFE
Company Incorporated

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 25.06.2022 14:13:47
İŞE BAŞLAMADAN ÖNCE SATIN ALINAN DEMİRBAŞ VE STOK MALLARININ GİDER KAYDI...
Devamı...

Tarih : 18.06.2022 12:47:07
BAŞARILI GİRİŞİMCİLERİN İYİ ALIŞKANLIKLARI...
Devamı...

Tarih : 11.06.2022 13:54:46
MERSİN GİRİŞİMCİ KADIN KOOPERATİFLERİ BULUŞMASI SONUÇ BİLDİRGESİ...
Devamı...

Tarih : 4.06.2022 15:05:17
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMLİ OLMASININ 15 NEDENİ...
Devamı...

Tarih : 28.05.2022 13:15:47
KÜRESEL GIDA GÜVENLİĞİ NASIL SAĞLANABİLİR...
Devamı...

Tarih : 21.05.2022 11:26:45
SANAT ve KÜLTÜRÜN EKONOMİK ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 13.05.2022 11:03:32
ETKİLİ PAZARLAMA TRENDLERİNDE SOSYAL MEDYA VE YAPAY ZEKANIN YÜKSELİŞİ...
Devamı...

Tarih : 7.05.2022 13:00:31
DÜNYA BİTER, FOSİL YAKITLAR BİTMEZ...
Devamı...

Tarih : 29.04.2022 18:02:29
2022 AMBALAJ SEKTÖRÜ TRENDLERİ...
Devamı...

Tarih : 23.04.2022 14:42:26
AKADEMİK ENFLASYON...
Devamı...

Tarih : 16.04.2022 12:37:49
2022 YILINDA DEVAM EDECEK OLAN 10 TİCARİ EĞİLİM...
Devamı...

Tarih : 9.04.2022 18:34:23
BANKA KREDİSİYLE ALINAN ARACA AİT FAİZ VE MASRAFLARININ GİDER KAYDEDİLİP KAYDEDİLEMEYECEĞİ VE AMORTİSMAN KAYDI...
Devamı...

Tarih : 2.04.2022 16:43:51
4691 SAYILI TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ YASASI KAPSAMINDA TEKNOKENTLERDE YÜRÜTÜLEN AR-GE HİZMETLERİNDE KURUMLAR VERGİSİ İSTİSNASI...
Devamı...

Tarih : 26.03.2022 13:24:57
“FRUIT LOGISTICA” FUARI 4-7 NİSAN 2022 TARİHLERİNDE BERLİN’DE YAPILACAK...
Devamı...

Tarih : 19.03.2022 13:43:39
MALİ MÜŞAVİRLER ODALARINDA SEÇİM DÖNEMİ YAKLAŞIRKEN DURUM TESPİTİ...
Devamı...

Tarih : 12.03.2022 13:51:40
NÜKLEER ENERJİNİN EN BÜYÜK 7 DEZAVANTAJI...
Devamı...

Tarih : 5.03.2022 13:03:16
FİRMA TARAFINDAN ÜRETİLEN ÜRÜNLERİN İŞLETME BÜNYESİNDE KULLANILMASININ VERGİ KANUNLARI KARŞISINDAKİ DURUMU...
Devamı...

Tarih : 26.02.2022 11:56:45
SERBEST BÖLGEYE VERİLEN TAŞIMACILIK HİZMETİNDE KATMA DEĞER VERGİSİ İSTİSNASI...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2022 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA