Haberler
ETKİLİ PAZARLAMA TRENDLERİNDE SOSYAL MEDYA VE YAPAY ZEKANIN YÜKSELİŞİ | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
ETKİLİ PAZARLAMA TRENDLERİNDE SOSYAL MEDYA VE YAPAY ZEKANIN YÜKSELİŞİ
Tarih : 13.05.2022 11:03:32 | Okunma Sayısı : 140
Video içeriği ve sosyal satış, 2022 ve sonrası için popüler sosyal medya platformlarında en trend olan yeni özelliklerdir. TikTok’un yükselişiyle birlikte video ve Livestream her zamankinden daha popüler hale geldi. Gerçekten de Instagram, 2020’de birçok sosyal medya uzmanının TikTok’un video alanındaki hakimiyetine karşı koyma girişimi olarak gördüğü Reels’i başlattı. Sosyal satış, Facebook’un Mayıs 2020’de kendi ağı genelinde Shops’u başlatmasından bu yana trend oldu. Markalar artık e-ticaret web siteleri gibi sosyal medyayı kullanabilir ve satın alınacak ürünleri doğrudan platform üzerinden yükleyebilir.

Ahmet Akın-Yeminli Mali Müşavir

Video içeriği ve sosyal satış, 2022 ve sonrası için popüler sosyal medya platformlarında en trend olan yeni özelliklerdir.  TikTok'un yükselişiyle birlikte video ve Livestream her zamankinden daha popüler hale geldi.  Gerçekten de Instagram, 2020'de birçok sosyal medya uzmanının TikTok'un video alanındaki hakimiyetine karşı koyma girişimi olarak gördüğü Reels'i başlattı. Sosyal satış, Facebook'un Mayıs 2020'de kendi ağı genelinde Shops'u başlatmasından bu yana trend oldu. Markalar artık e-ticaret web siteleri gibi sosyal medyayı kullanabilir ve satın alınacak ürünleri doğrudan platform üzerinden yükleyebilir.

Bu yeni sosyal medya trendleri neden bu kadar etkili?

Video söz konusu olduğunda, araştırmalar görsel-işitsel içeriğin görsel-işitsel olmayan gönderilerden 40 kat daha fazla paylaşıldığını gösteriyor.  Ve video, en çok tıklanan reklam türüdür ve metin ve yalnızca resim reklamlardan daha iyi etkileşim alır.  Tüketicilerin %80'i satın almayı düşünürken içeriği okumak yerine video izlemeyi tercih ediyor.  Bunun gibi istatistiklerle, tüketicilerin videoyla daha fazla etkileşime girdiğini ve böylece pazarlamacıların kampanyaları planlarken bunu kendi avantajlarına kullanabileceklerini görmek çok açık.  Hatta bazı sosyal medya uzmanları, videoların dönüşümleri %30'a kadar artırabileceğini iddia ediyor.

Sosyal satış için pazar araştırması, tüketicilerin %87'sinin sosyal medyanın satın alma kararları vermelerine yardımcı olduğuna inandığını gösteriyor.  Tipik olarak tüketiciler, bir şirketin web sitesinde satın almaya devam etmeden önce, incelemelere ve içeriğe bakarak ürünleri sosyal medya aracılığıyla araştırırdı.  Facebook ve Instagram gibi platformlardaki yeni alışveriş işlevleriyle tüketiciler, ürünleri doğrudan platform üzerinden satın alabilirler.  Bu, daha kolay ve daha akıcı bir müşteri yolculuğu sağlar ve bu da dönüşümleri artırır.  Çin'de istatistikler, Z kuşağı tüketicilerinin %70'inin doğrudan sosyal medya üzerinden alışveriş yaptığını gösteriyor.

Yeni sosyal medya trendlerini işletmenize nasıl uygulayabilirsiniz?

Yüksek teknolojili kameralar ve akıllı editörler olsa da, gerçekten akıllı telefonu olan herkes sosyal medya için video kaydedebilir.  Pazarlamacılar, videolar oluşturmak için her zaman yeşil olan içeriği yeniden kullanabilir ve etkileşimi artırmak için Hikayeler, Makaralar ve Yaşamlardan yararlanabilir.  Sosyal medya ekipleri, en iyi içerik türlerini ve en iyi sonuçları elde etmek için günün hangi saatlerinde yayınlanacağını belirlemek için kitle verilerini analiz etmelidir.  Ve tüm kanallarda olmaya çalışmak gibi yaygın bir hatadan kaçının ve bunun yerine kitleniz tarafından en çok kullanılan platformlara odaklanın.  Sosyal satış için pazarlama ekipleri, mağazaları yapılandırmak ve ürünlerini satılık olarak yüklemek için hesap ayarlarına gitmelidir.

Yapay Zeka (AI)-Artificial İntelligence Nedir?

AI, makinelerin ve bilgisayarların karar verme ve konuşma tanıma gibi insan zekası gerektiren görevleri üstlendiği yerdir.  Pazarlama ve reklamcılıkta AI, müşterinin satış döngüsündeki bir sonraki adımını tahmin etmek için geçmiş satış ve pazarlama verilerinden yararlanır.  Bu, pazarlamacıların müşteri yolculuğunu optimize etmesine, süreçteki zayıf noktaları ve boşlukları iyileştirmesine olanak tanır.

AI, pazarlamacılara başlık ve metin oluşturma, logo tasarımları ve e-posta bülteni oluşturma gibi yaratıcı görevlerde  yardımcı olmak için giderek daha fazla kullanılıyor. Bu görevlerin nasıl etkin bir şekilde gerçekleştirileceğini "öğrenmek" ve ilgili içeriği oluşturmak için geçmiş müşteri etkileşimlerinden elde edilen verileri analiz eder.

Bu gönderide daha önce tartıştığımız gibi, yapay zeka, kişiselleştirilmiş içerik ve sohbet robotları gibi yeni dijital pazarlama trendlerinin arkasındaki itici teknolojidir.  Bununla ilgili daha fazla bilgiyi buradaki bu yazıda okuyabilirsiniz.

Neden bu kadar etkili?

Basitçe söylemek gerekirse, AI, pazarlamacıların insanlardan çok daha fazla müşteri verisini analiz etmesine, yorumlamasına ve anlamasına olanak tanır.  Bu, ekiplerin hedef kitlelerinin nasıl davrandığını çok daha iyi anlamalarını sağlar.  Pazarlamacılar, bir müşterinin bir sonraki hareketini tahmin etmek için bu verileri kullanarak, daha fazla hedeflenmiş erişime sahip yeni kampanyalar oluşturabilir ve bu da dönüşümleri ve yatırım getirisini artırır.  Danışmanlık firması PwC tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, CMO'ların (Chief Marketing Officer) %72'sinin yapay zekayı "önemli bir avantaj" olarak gördüğünü tespit etti.

Yapay zeka ve otomasyon, pazarlama ekiplerinin optimizasyon ve stratejiye odaklanmasını sağlayan tekrarlayan ve zaman alan görevlerin üstesinden gelir.
 

İşinizde yapay zeka nasıl uygulanır?

Bugünlerde pazarlamayla ilgili en popüler yazılım, AI'dan yararlanıyor, bu nedenle onu uygulamak, işletmeniz için doğru aracı benimseme durumudur.  Ve bu, firmanızın amaç ve hedeflerine bağlıdır.  Chatbot yazılımı, AI destekli PPC kampanyaları ve AI içerik oluşturma araçlarının tümü, 2022’de kullanılan yaygın pazarlama yazılımı örnekleridir.

ahmetakinmersin@gmail.com


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 25.06.2022 14:13:47
İŞE BAŞLAMADAN ÖNCE SATIN ALINAN DEMİRBAŞ VE STOK MALLARININ GİDER KAYDI...
Devamı...

Tarih : 18.06.2022 12:47:07
BAŞARILI GİRİŞİMCİLERİN İYİ ALIŞKANLIKLARI...
Devamı...

Tarih : 11.06.2022 13:54:46
MERSİN GİRİŞİMCİ KADIN KOOPERATİFLERİ BULUŞMASI SONUÇ BİLDİRGESİ...
Devamı...

Tarih : 4.06.2022 15:05:17
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMLİ OLMASININ 15 NEDENİ...
Devamı...

Tarih : 28.05.2022 13:15:47
KÜRESEL GIDA GÜVENLİĞİ NASIL SAĞLANABİLİR...
Devamı...

Tarih : 21.05.2022 11:26:45
SANAT ve KÜLTÜRÜN EKONOMİK ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 13.05.2022 11:03:32
ETKİLİ PAZARLAMA TRENDLERİNDE SOSYAL MEDYA VE YAPAY ZEKANIN YÜKSELİŞİ...
Devamı...

Tarih : 7.05.2022 13:00:31
DÜNYA BİTER, FOSİL YAKITLAR BİTMEZ...
Devamı...

Tarih : 29.04.2022 18:02:29
2022 AMBALAJ SEKTÖRÜ TRENDLERİ...
Devamı...

Tarih : 23.04.2022 14:42:26
AKADEMİK ENFLASYON...
Devamı...

Tarih : 16.04.2022 12:37:49
2022 YILINDA DEVAM EDECEK OLAN 10 TİCARİ EĞİLİM...
Devamı...

Tarih : 9.04.2022 18:34:23
BANKA KREDİSİYLE ALINAN ARACA AİT FAİZ VE MASRAFLARININ GİDER KAYDEDİLİP KAYDEDİLEMEYECEĞİ VE AMORTİSMAN KAYDI...
Devamı...

Tarih : 2.04.2022 16:43:51
4691 SAYILI TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ YASASI KAPSAMINDA TEKNOKENTLERDE YÜRÜTÜLEN AR-GE HİZMETLERİNDE KURUMLAR VERGİSİ İSTİSNASI...
Devamı...

Tarih : 26.03.2022 13:24:57
“FRUIT LOGISTICA” FUARI 4-7 NİSAN 2022 TARİHLERİNDE BERLİN’DE YAPILACAK...
Devamı...

Tarih : 19.03.2022 13:43:39
MALİ MÜŞAVİRLER ODALARINDA SEÇİM DÖNEMİ YAKLAŞIRKEN DURUM TESPİTİ...
Devamı...

Tarih : 12.03.2022 13:51:40
NÜKLEER ENERJİNİN EN BÜYÜK 7 DEZAVANTAJI...
Devamı...

Tarih : 5.03.2022 13:03:16
FİRMA TARAFINDAN ÜRETİLEN ÜRÜNLERİN İŞLETME BÜNYESİNDE KULLANILMASININ VERGİ KANUNLARI KARŞISINDAKİ DURUMU...
Devamı...

Tarih : 26.02.2022 11:56:45
SERBEST BÖLGEYE VERİLEN TAŞIMACILIK HİZMETİNDE KATMA DEĞER VERGİSİ İSTİSNASI...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2022 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA