Haberler
“TED GİBİ KONUŞ” | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
“TED GİBİ KONUŞ”
Tarih : 15.2.2019 12:11:27 | Okunma Sayısı : 55
Teknoloji, Eğlence ve Dizayn sözcüklerinin baş harflerinden adını alan TED konferanslarının gördüğü ilgi bütün dünyada artarak sürüyor. “Paylaşmaya değer fikirler” sloganıyla anılan, insanları bu denli etkileyen 18 dakikalık TED konuşmaları internette 4 milyardan fazla izlendi.

Ahmet Akın – Yeminli Mali Müşavir

Teknoloji, Eğlence ve Dizayn sözcüklerinin baş harflerinden adını alan TED konferanslarının gördüğü ilgi bütün dünyada artarak sürüyor. “Paylaşmaya değer fikirler” sloganıyla anılan, insanları bu denli etkileyen 18 dakikalık TED konuşmaları internette 4 milyardan fazla izlendi.

Carmine Gallo bu kitabında topluluk önünde konuşmanın 9 sırrını açıklıyor:

  1. İçinizdeki Ustayı Çıkarın: Konunuzla coşkulu, tutkulu ve anlamlı bir bağ kurarsanız dinleyicilerinizi ikna etmek ve ilham vermek için çok daha fazla şansınız olur.
  2. Hikaye Anlatma Sanatında Ustalaşın: Beyin taramaları, hikaye anlatmanın insan beynini stimüle edip (uyarıp) meşgul ettiğini, konuşmacının izleyiciyle bağ kurup izleyicinin konuşmacının görüşüne katılmasını çok daha olası kılacağını gösterir.
  3. Sohbet Edin: Durmaksızın prova yapın ve içeriğinizi öyle içselleştirin ki, sunumu yakın bir arkadaşınızla sohbet eder gibi rahatça yapabilin. Gerçek ikna, dinleyenlerinizle duygusal bir ahenk yakaladıktan ve güvenlerini kazandıktan sonra olur. Eğer sesiniz, jestleriniz ve beden diliniz sözlerinizle uyumsuzsa dinleyiciniz mesajınıza güvenmeyecektir.
  4. Bana Yeni Bir Şey Öğretin: İzleyicinize tamamen yeni, farklı paketlenmiş ya da eski problemi çözmenin taze ve yeni bir yolunu bulun. İnsan beyni yeniliği sever. Bir sunumda tanıdık olmayan, alışılmamış ya da umulmadık bir unsur izleyicinin ilgisini çeker, onları daha önce yerleşmiş kavramlardan silkeler ve çabucak, dünyaya yeni bir bakış kazandırır.
  5. Ağızları Açık Bırakan Anlar Yaratın: Bir sunumda ağızları açık bırakacak an, sunumu yapanın şok eden, çarpıcı ya da şaşırtıcı bir an sunmasıdır ve bu o kadar etkileyici ve unutulmazdır ki, dinleyicinin ilgisini çeker ve sunum bittikten sonra da uzun zaman hatırlanır. İnsanlar canlı olayları hatırlar sıradan olayları unutur.
  6. Neşelenin: Kendinizi (ya da konunuzu) çok ciddiye almayın. Mizah, savunmaları azaltarak izleyicinizi mesajınıza daha açık hale getirir. Ayrıca sizin daha sevimli görünmenizi sağlar ve insanlar hoşlandıkları biriyle iş yapmaya ya da onu desteklemeye daha isteklidirler.
  7. 18 Dakika Kuralına Bağlı Kalın: 18 dakika bir sunum için ideal uzunluktur. Eğer daha uzun bir sunum yapmanız gerekiyorsa, içine her 10 dakikada bir yumuşak aralar (hikayeler, videolar, gösteriler) katın. Üç kuralını uygulayın. “Üç Kuralı” basit olarak, insanların üç parça bilgiyi gayet iyi hatırlayabilmeleri demektir.
  8. Çoklu Duyusal Deneyimlerle Zihinsel Bir Resim Boyayın: Birden fazla duyuya hitap eden unsurlarla sunum yapın; görüntü, ses, dokunuş, tat ve koku. Beyin sıkıcı şeylerle ilgilenmez. Karşınızda büyüleyici görüntüler, çekici videolar, ilginç sahne malzemeleri, güzel sözler ve hikayeyi hayata geçiren birden fazla ses varsa sıkılmak neredeyse olanaksızdır.
  9. Şeridinizde Kalın: Özgün, açık ve şeffaf olun. Çoğu insan bir sahtekarı saptayabilir. Eğer olmadığınız bir şey ya da biri olmaya çalışırsanız izleyicinizin güvenini kazanamazsınız.

 

Unutmayın, fikirler yirmi birinci yüzyılın geçer akçesidir. Fikirleriniz  hayatınızın yönünü ve dünyayı değiştirebilir. Hiçbir şeyin –olumsuz etiketler dahil- yolunuza çıkmasına izin vermeyin.

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr

 


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 22.3.2019 08:39:55
ŞİRKET ORTAĞININ AR-GE TEŞVİKİNDEN YARARLANIP YARARLANAMAYACAĞI...
Devamı...

Tarih : 15.3.2019 08:15:59
TÜRKİYE’NİN FALINDA S-400 FÜZELERİ GÖRÜNÜYOR...
Devamı...

Tarih : 8.3.2019 11:53:07
SATIŞ ve PAZARLAMA DANIŞMANLIK FAALİYETİNİN VERGİLENDİRİLMES...
Devamı...

Tarih : 1.3.2019 08:35:23
YURT DIŞINDAKİ FİRMA TARAFINDAN DÜZENLENEN “Credit Note” BELGESİ...
Devamı...

Tarih : 22.2.2019 13:03:32
YURT DIŞI REKLAMASYON KESİNTİSİ GİDER YAZILABİLİR Mİ?...
Devamı...

Tarih : 15.2.2019 12:11:27
“TED GİBİ KONUŞ”...
Devamı...

Tarih : 8.2.2019 08:56:36
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKAN ADAYLARINA ÖNERİLER-2...
Devamı...

Tarih : 1.2.2019 08:28:09
KOSTANTİNİYYE (İstanbul)...
Devamı...

Tarih : 25.1.2019 13:12:20
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKAN ADAYLARINA ÖNERİLER...
Devamı...

Tarih : 18.1.2019 08:53:43
LİMAN SAHALARINDA DENİZ TAŞIMA ARAÇLARI İÇİN YAPILAN HİZMETLERDE KDV İSTİSNAS...
Devamı...

Tarih : 11.1.2019 08:19:45
YURT DIŞINDA MUKİM (YERLEŞİK) FİRMADAN ALINAN DANIŞMANLIK VE YAZILIM HİZMETİ KARŞILIĞINDA YAPILACAK ÖDEMELERDE KURUMLAR VERGİSİ VE KDV STOPAJI...
Devamı...

Tarih : 4.1.2019 08:24:59
ŞİRKETLERDE AVANS KAR PAYININ VERGİLENDİRİLMESİ...
Devamı...

Tarih : 28.12.2018 08:31:41
AKARYAKIT ÜRÜNLERİNİN YOĞUNLAŞMASINDAN KAYNAKLANAN FİİLİ STOK DEĞİŞİMİ...
Devamı...

Tarih : 21.12.2018 09:58:00
ALINAN VE VERİLEN YABANCI PARA CİNSİNDEN SİPARİŞ AVANSLARININ DÖNEM SONUNDA ORTAYA ÇIKAN KUR FARKLARININ DÖNEM KAZANCIYLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ...
Devamı...

Tarih : 14.12.2018 14:13:34
KOYU MUHAFAZAKARLIK VE KATI MİLLİYETÇİLİK EVRENSEL OLMAYI ENGELLİYOR...
Devamı...

Tarih : 7.12.2018 14:29:27
SAT-GERİ KİRALA İŞLEMİ İLE SAĞLANAN VERGİSEL AVANTAJLAR...
Devamı...

Tarih : 30.11.2018 08:51:46
İHRACATA İLİŞKİN FATURA TARİHİ VE İHRACAT KAPANIŞ TARİHLERİNİN FARKLI OLMASI DURUMUNDA KDV ve KURUMLAR VERGİSİ AÇISINDAN BEYAN EDİLECEĞİ DÖNEM...
Devamı...

Tarih : 23.11.2018 08:22:14
HAVAYOLLARI ACENTELERİNİN BELGE DÜZENİ...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz..! ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2019 Tüm hakları saklıdır..!

URA MEDYA