Haberler
PERAKENDECİLER ÖNCELİKLİ OLARAK MÜŞTERİLERİN SIKINTILI NOKTALARINI HAFİFLETEN TEKNOLOJİLERLE YENİLİK YAPMAYA ODAKLANMALIDIR | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
PERAKENDECİLER ÖNCELİKLİ OLARAK MÜŞTERİLERİN SIKINTILI NOKTALARINI HAFİFLETEN TEKNOLOJİLERLE YENİLİK YAPMAYA ODAKLANMALIDIR
Tarih : 20.10.2023 17:39:12 | Okunma Sayısı : 421
Perakendeciler teknolojiyi benimsemeden önce personeli resmi olarak eğitmek, personelin güvenini oluşturmak ve teknolojiyi kolaylıkla kullanmak için gerekli becerileri sağlamak son derece faydalıdır. Bunu yaparak aynı zamanda teknolojinin benimsenmesine karşı her türlü iç dirençle de mücadele etmiş olurlar.

Ahmet Akın - Yeminli Mali Müşavir

MTSO Yüksek İstişare Kurulu Üyesi 

Perakendecilerin önümüzdeki günlerde enflasyon, sürdürülebilirlik ve rekabet baskısı nedeniyle daha belirsiz zamanlarla karşı karşıya kalacağı göz önüne alındığında, perakende şirketlerinin teknolojiye yatırım yapması ve bunun faydalarından fırsat çıkarması ve geride kalmaması zorunlu hale geliyor.

Çoğu zaman, yeni teknolojiyi benimsemenin birincil çatışma noktası, bir kuruluşun değişime karşı direncidir. Çoğu şirket riskten kaçınır ve otomasyon ve yapay zeka gibi yeni teknolojileri benimsemek çoğu zaman bunaltıcı olabilir.

Perakendeciler teknolojiyi benimsemeden önce personeli resmi olarak eğitmek, personelin güvenini oluşturmak ve teknolojiyi kolaylıkla kullanmak için gerekli becerileri sağlamak son derece faydalıdır. Bunu yaparak aynı zamanda teknolojinin benimsenmesine karşı her türlü iç dirençle de mücadele etmiş olurlar.

ilk etapta yaygınlaştırma yerine pilot uygulamaları hayata geçirmek için hedefli yatırımlar yapılması gerekir. Bu tür pilot çalışmalar, kontrollü bir ortamda teknolojinin gerçek dünyadaki etkisinin değerlendirilmesine ve çalışanlardan ve müşterilerden değerli geri bildirimlerin toplanmasına yardımcı olur.

Perakendecilerin, teknolojinin her perakendeci için tek çözüm olmadığını anlamaları gerekir. Teknolojide ileri olmak adına bir sonraki ışıltılı yeni oyuncağı benimsemek tavsiye edilmiyor; bir perakendeci için iyi sonuç veren bir şey, bir başka perakendeci için anlamlı olmayabilir ve hatta sadık müşterilerin uzaklaşmasıyla sonuçlanabilir. Perakendeciler öncelikli olarak müşterilerin sıkıntılı noktalarını hafifleten teknolojilerle yenilik yapmaya odaklanmalıdır.

Önemli olan daha fazla optimizasyon veya potansiyel değişiklikler hakkında bilinçli ve veriye dayalı kararlar alabilmektir.

Tüketicilerin esneklik, kişiselleştirme ve hızlılık istediği bir dönemde perakendecilerin kâr elde etmek ve rakiplerini gölgede bırakmak için yeni teknolojileri benimsemesi gerekiyor. Akıllı markalar zaten ön planda. Diğerleri teknolojinin sunduğu avantajı kaybetmemek için hızlı hareket etmeli. Müşteriler alışveriş yapmanın daha ilgi çekici yollarını aradıkça, perakendecilerin dijital, deneyimsel ve sürükleyici ortamları benimsemesi zorunlu hale gelecektir.

Hızla değişen müşteri tercihleri ​​ve rekabetin artmasıyla birlikte perakendeciler, karmaşık sorunları çözmelerine ve daha hızlı kararlar almalarına yardımcı olmak için giderek daha fazla yapay zekaya yöneliyor. Büyük moda markalarından temel gıda ürünlerine ve marketlere kadar her perakendeci, özellikle çok kanallı perakendecilik, talep tahmini ve tahmine dayalı analitik alanlarında kârlılığını artırmak için algoritmalar uygulama arayışındadır. 

ahmetakinmersin@gmail.com


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 9.05.2025 16:04:22
GENÇLER NE İSTER?...
Devamı...

Tarih : 2.05.2025 11:42:39
SANAT ve KÜLTÜRÜN EKONOMİDEKİ YERİ...
Devamı...

Tarih : 25.04.2025 16:18:44
TÜRKİYE SİYASAL İSLAM’A DOĞRU HIZLA İLERLİYOR...
Devamı...

Tarih : 18.04.2025 12:31:12
2025’te ÖNE ÇIKAN PAZARLAMA EĞİLİMLERİ...
Devamı...

Tarih : 12.04.2025 16:40:36
ÇİN’İN ZİRVEYE YÜKSELMESİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDEN DAHA YAKIN OLABİLİR...
Devamı...

Tarih : 4.04.2025 15:45:44
TARIMSAL ÜRETİMDE KALİTE ve VERİMLİLİĞİN ÖNEMİ...
Devamı...

Tarih : 28.03.2025 17:49:59
LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN EKONOMİK KALKINMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DERİNDİR...
Devamı...

Tarih : 22.03.2025 14:19:08
SİGORTA SEKTÖRÜNDE İLK 5 EĞİLİM...
Devamı...

Tarih : 14.03.2025 15:27:58
ENDÜSTRİ 4.0 DEĞİŞİMİN GÜCÜ OLDU...
Devamı...

Tarih : 7.03.2025 15:45:27
EĞİTİM ÜLKELERİN GELECEĞİNİ BELİRLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRDÜR...
Devamı...

Tarih : 28.02.2025 18:15:27
FUTBOL KULÜPLERİNİN ŞİRKETLEŞMESİ...
Devamı...

Tarih : 10.02.2025 10:19:00
SPORUN ÇOCUKLARA FAYDALARI...
Devamı...

Tarih : 1.02.2025 15:30:09
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU DÜZENLENMESİ ve GÜVENCE DENETİMİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2025 18:30:27
AKILLI ÇAĞDA YARATICILIĞIN ROLÜ...
Devamı...

Tarih : 17.01.2025 11:30:35
YAPAY ZEKANIN GELİR EŞİTSİZLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 10.01.2025 17:44:29
YAPAY ZEKANIN BENİMSENMESİNE SORUMLU ve ETİK BİR DAVRANIŞLA YAKLAŞMAK ÇOK ÖNEMLİDİR...
Devamı...

Tarih : 6.01.2025 13:15:36
ZARİF ve KAPSAYICI BİR TOPLUM İNŞA ETMEKTE, SANAT ve KÜLTÜRÜN ÖNEMİ ÇOK BÜYÜKTÜR...
Devamı...

Tarih : 28.12.2024 14:42:11
MERSİN’de “SANAYİ ODASI” KURULUYOR...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2025 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA