Haberler
“ÇOCUKLARA KIYMAYIN EFENDİLER” | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
“ÇOCUKLARA KIYMAYIN EFENDİLER”
Tarih : 10.09.2012 09:19:31 | Okunma Sayısı : 466
Ulusal Eğitim Sistemi’ni yerle bir edecek olan “4+4+4” ucubesi, toplumun karşı çıkmasına rağmen uygulanmaya başlıyor. Bu saçma sistemin tek amacının tüm ilköğretim okulları ile liselerin imam hatip statüsüne kavuşturulması olduğu apaçık ortada iken, Milli Eğitim Bakanı’nın ileri derecede bilim ve teknolojiden bahsetmesi gülünç oluyor. Başkasının yazdığı, emek harcadığı makaleyi aynen kopyalayan ve kendisi yazmış gibi gösteren bir Milli Eğitim Bakanı’ndan bundan fazlasını beklemek haksızlık olur.

Ahmet AKIN – Yeminli Mali Müşavir

     Ulusal Eğitim Sistemi’ni yerle bir edecek olan “4+4+4” ucubesi, toplumun karşı çıkmasına rağmen uygulanmaya başlıyor. Bu saçma sistemin tek amacının tüm ilköğretim okulları ile liselerin imam hatip statüsüne kavuşturulması olduğu apaçık ortada iken, Milli Eğitim Bakanı’nın ileri derecede bilim ve teknolojiden bahsetmesi gülünç oluyor. Başkasının yazdığı, emek harcadığı makaleyi aynen kopyalayan ve kendisi yazmış gibi gösteren bir Milli Eğitim Bakanı’ndan bundan fazlasını beklemek haksızlık olur.

     Aslında, iktidarın esas amacının eğitimsiz bir toplum hazırlamak olduğunu düşünüyorum. Hiçbir meslek okulunun orta kısmı açılmazken yalnızca imam hatiplere bu ayrıcalığın verilmesi, eğitimin dinci temele oturtulmaya çalışılmasının bariz bir göstergesidir. Dinci ve kindar nesil yetiştirmenin temel yapı taşları döşenmektedir. Maalesef, cehalet nedeniyle din ve bilimin birlikte hareket etme şansı yoktur.

     Velilerin örgütlü bir şekilde hareket edememeleri seslerini duyurmalarını ve haklarını aramalarını engellemektedir. Mini mini yavrular konuşulanları şaşkın bir şekilde dinlemekte ve ne olduğunu anlamaya çalışmaktadırlar. İktidarın, Anayasa Mahkemesini, Yargıtay ve Danıştay’ı arka bahçesi yaptıktan sonra, gözü dönmüş bir şekilde ve öc alma duygusuyla buna benzer davranış ve uygulamalarını arttırarak devam ettireceği anlaşılmaktadır. Suriye konusunda olduğu gibi zaman zaman duvara toslasa da, Atatürk Cumhuriyeti’nin yok edilmeye çalışılması konusunda yoluna devam edecektir. Zaten, seçimlerde kullandığı “Durmak Yok, Yola Devam” sloganının altında yatan gerçek budur.    

     Sadece, Ana Muhalefet Partisi Cumhuriyet Halk Partisi’nin çabaları yetersiz kalmaktadır. TÜSİAD, TOBB, TESK, ÜNİVERSİTELER, TÜRK-İŞ, BAROLAR BİRLİĞİ gibi kuruluşların kamuoyu baskısı yaratılması konusunda sessiz kalmaları ile, bindikleri dalı kestiklerinin farkında değiller. Bir yasak savma şeklinde yaptıkları cılız açıklamalar garip olduğu kadar da manidardır. Bugünkü konumlarını ve varlıklarını Atatürk’ün Laik Cumhuriyetine borçlu olanların, sadece çıkarlarını korumak için suskun kalmaları yürekleri sızlatmaktadır.

     Herkes gider Mersin’e, Başbakan gider tersine” diyeceğim ama diyemiyorum. Başbakan kendi bildiği doğru yolda ilerliyor. Bilinçaltına yerleşen Atatürk karşıtlığı başka bir şey düşünmesine engel oluyor. “4+4+4” ucubesini “Altın Vuruş” olarak görüyor. Beş yaşından itibaren çocukların beyinlerinin dinci ve kinci eğitimle doldurulmasının, önümüzdeki yıllarda “Türkiye İslam Cumhuriyeti”ne geçişi hızlandıracağını ve kolaylaştıracağını hesap ediyor.

     Tüm dünya, çağdaş ve bilimsel eğitimi geliştirmenin yollarını ararken Türkiye’nin medrese eğitimine dönmek istemesi ve Osmanlı’nın geleneksel sıbyan mekteplerini (eski ilkokul) camilerde ve vakıflarda çoğaltmaya çalışması kabul edilebilecek bir davranış değildir. Kitapların, laboratuvar araç ve gereçlerinin yerini, tespih, seccade, ibrik ve takunyanın alacağı günler fazla uzakta görünmüyor. Kısa bir zaman diliminde imam hatip okullarının sayısının beş bine çıkartılması hedefleri sonunda, ilk yıl için iki yüz, iki yüz elli bin olmak üzere, dört yılın sonunda bir milyon öğrenciye kavuşacakları resmi makamlarca açıklanmaktadır.

     Ünlü Şair Nazım Hikmet’in “Bulutlar Adam Öldürmesin” şiirinde yazdığı gibi;

     Koşuyor altı yaşında bir oğlan,

     uçurtması geçiyor ağaçlardan,

     siz de böyle koşmuştunuz bir zaman.

     Çocuklara kıymayın efendiler.


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 9.05.2025 16:04:22
GENÇLER NE İSTER?...
Devamı...

Tarih : 2.05.2025 11:42:39
SANAT ve KÜLTÜRÜN EKONOMİDEKİ YERİ...
Devamı...

Tarih : 25.04.2025 16:18:44
TÜRKİYE SİYASAL İSLAM’A DOĞRU HIZLA İLERLİYOR...
Devamı...

Tarih : 18.04.2025 12:31:12
2025’te ÖNE ÇIKAN PAZARLAMA EĞİLİMLERİ...
Devamı...

Tarih : 12.04.2025 16:40:36
ÇİN’İN ZİRVEYE YÜKSELMESİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDEN DAHA YAKIN OLABİLİR...
Devamı...

Tarih : 4.04.2025 15:45:44
TARIMSAL ÜRETİMDE KALİTE ve VERİMLİLİĞİN ÖNEMİ...
Devamı...

Tarih : 28.03.2025 17:49:59
LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN EKONOMİK KALKINMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DERİNDİR...
Devamı...

Tarih : 22.03.2025 14:19:08
SİGORTA SEKTÖRÜNDE İLK 5 EĞİLİM...
Devamı...

Tarih : 14.03.2025 15:27:58
ENDÜSTRİ 4.0 DEĞİŞİMİN GÜCÜ OLDU...
Devamı...

Tarih : 7.03.2025 15:45:27
EĞİTİM ÜLKELERİN GELECEĞİNİ BELİRLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRDÜR...
Devamı...

Tarih : 28.02.2025 18:15:27
FUTBOL KULÜPLERİNİN ŞİRKETLEŞMESİ...
Devamı...

Tarih : 10.02.2025 10:19:00
SPORUN ÇOCUKLARA FAYDALARI...
Devamı...

Tarih : 1.02.2025 15:30:09
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU DÜZENLENMESİ ve GÜVENCE DENETİMİ...
Devamı...

Tarih : 24.01.2025 18:30:27
AKILLI ÇAĞDA YARATICILIĞIN ROLÜ...
Devamı...

Tarih : 17.01.2025 11:30:35
YAPAY ZEKANIN GELİR EŞİTSİZLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 10.01.2025 17:44:29
YAPAY ZEKANIN BENİMSENMESİNE SORUMLU ve ETİK BİR DAVRANIŞLA YAKLAŞMAK ÇOK ÖNEMLİDİR...
Devamı...

Tarih : 6.01.2025 13:15:36
ZARİF ve KAPSAYICI BİR TOPLUM İNŞA ETMEKTE, SANAT ve KÜLTÜRÜN ÖNEMİ ÇOK BÜYÜKTÜR...
Devamı...

Tarih : 28.12.2024 14:42:11
MERSİN’de “SANAYİ ODASI” KURULUYOR...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2025 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA