Haberler
TÜRKİYE’Yİ ANLAMA KILAVUZU | Ahmet AKIN | Yeminli Mali Müşavir | Resmi Web Sitesi
TÜRKİYE’Yİ ANLAMA KILAVUZU
Tarih : 9.01.2014 12:02:04 | Okunma Sayısı : 492
Prof. Dr.HalilNalçaoğlu’nun genel yönlendiriminde gerçekleştirilen “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu”nun, toplumdaki “En Güçlü Tutumlar” ile “En Zayıf Tutumlar” Nelerdir bölümü yararlı olacağı inancıyla aynen aktarılmıştır.

Ahmet Akın-Yeminli Mali Müşavir

Anlamak yaşamın her alanında anahtar rol oynayan sihirli bir kelime… Neyle uğraşırsanız uğraşın, ister siyasetle ister ticaretle, başarılı olmanız sizi desteklemesini istediğiniz insanları doğru anlamanıza bağlı. Bunun, bilinen en iyi yolu bilimin yol göstericiliğinde yapılan araştırmalar.

Prof. Dr.HalilNalçaoğlu’nun genel yönlendiriminde gerçekleştirilen “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu”nun, toplumdaki “En Güçlü Tutumlar” ile “En Zayıf Tutumlar” Nelerdir bölümü yararlı olacağı inancıyla aynen aktarılmıştır.

EN GÜÇLÜ TUTUMLAR NELER? 

İnançlı olmak ülkemizdeki en güçlü eğilim; zaman içerisinde önemli bir değişiklik göstermiyor. Toplumun %79’unun yaşamında önemli bir yer tutuyor. “Dinimin gereklerini mutlaka yerine getiririm”, “Allah’a olan inancım bana huzur veriyor”, “Dini inancım hayatımdaki birçok şeye yön veriyor” şeklindeki üç ifadeye verilen yanıtların birleşiminden oluşuyor.

Çevre duyarlılığı ikinci güçlü trend (%71). Tutumun, davranışla karıştırılmaması önemli… Günlük hayatta çevre konusunda özensiz davranış sergileyenler de “çevreyi önemsediklerini” söyleyebilirler. Burada dikkat edilmesi gereken nokta “çevrenin” kavram olarak Türkiye toplumunda da güçlü bir yer edinmiş olması.

Geçmişe özlem ya da geçmişle bağlantı diyebileceğimiz üçüncü güçlü eğilimin yaygınlığı (%71).  Türkiye’nin gelenekleri ve geçmişi ile ilişkisi güçlü. Bir başka deyişle geçmişi ile “kavga” etmekten çok barışma eğilimi taşıyor.

Küçük lüksler, küçük mutluluklar diye adlandırdığımız dördüncü sıradaki eğilimin yaygınlık oranı (%70). Bir anlamda, reklam sloganı olarak topluma giden bu mesaj giderek içselleştirilmiş. İnsanlar günlük hayatlarında kendilerini bireysel olarak mutlu edebilecek birşeyler istiyorlar. Buna, hayatlarında bir yer açmış durumdalar.

Beşinci sırada yer alan evde yaşam (%69). Türkiye için evin öneminin altını çiziyor. Ev başlıca yaşam alanı ve evin içindeki yaşamı destekleyen şeylere açığız.

EN ZAYIF TUTUMLAR NELER ?

Büyük kent, üst sınıf terminolojisinde çok yaygın hale gelmiş gibi görünen formda olmak aslında Türkiye genelindeki en zayıf tutum… %12’lik bir etkisi var. Toplumun gündemi ile üst sınıf kentsel gündemin nasıl farklılaşabileceğine dair ilginç bir örnek. Bu tutumu ölçmeye yarayan ifadeler şunlar:

Formda kalmak için düzenli spor yapmaya çalışıyorum”, “Yediklerimin kalorisine her zaman dikkat ederim”,Fastfood (ayakta hızlı yenen yiyecekleri) severim ve tüketirim”,Diyet ürünleri kullanırım”.

Teknoloji tutkusu ikinci en zayıf, ama bu kez zaman içinde hızla artan bir eğilim…Henüz %18’lik bir yaygınlığı var. Bu grup teknolojik gelişmeleri yakından izleyen, ilk adapte olan ve bir anlamda kullanım lideri olan kesimi oluşturuyor. Teknoloji tutkusu ile ilgili kullanılan sorular (ifadeler) şöyle:

“Bilgisayar ve internet insanı asosyal yapar, diğer insanlardan uzaklaştırır”, “Teknolojik ürün ve hizmetler bana karmaşık ve kullanışsız geliyor”, “İnternet üzerinden alışveriş yaparım”,“Bütçeme uygun yeni teknolojik ürünleri satın alırım”.

Reklam etkisi tartışma yaratacak bir başka eğilim. Üç ifade (soru) ile değerlendiriliyor; “Televizyondaki reklamları ilgiyle izlerim”, “Reklamlarda gördüğüm ürünleri satın almak isterim”, “Televizyondaki reklamlar ürün ve marka seçiminde yardımcıdır”. Bu üç ifadenin birleşimi %24 oranında bir reklam etkisini açıklıkla gösteriyor. İletişim giderek daha ustalık gerektiren bir iş oluyor diyebiliriz.

Zevkin intikamı biraz fazla batılı gibi gözükse de, artık daha sık rastlamayı bekleyebileceğimiz bir eğilim (%28). Sürekli keyif veren şeylerin zararlı olduğu iletişimi ile karşılaşan bireyin bir anlamda “yeter” demesi. “Bazen sağlığa aykırı şeyler yapmak gereksede hayatın tadını çıkarmalıyız” diyen yaklaşım. Aslında, alt sıralarda olsa bile hiç de küçümsenecek bir oran değil.

Özel hizmet arayışı (%34) müşteri ilişkileri yönetimi diye isimlendirilen pazarlama felsefesinin karşılığı olarak yorumlanabilir.“Benim ihtiyaçlarım ve zevklerime göre hazırlanmış ürün ve hizmetlere daha fazla para vermeye hazırım” şeklinde özetlenebilecek bir yaklaşımı yansıtıyor.

09 Ocak 2014

 

ahmetakinmersin@gmail.com

www.ahmetakin.com.tr

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

    Bu habere henüz yorum yapılmamış.
Tarih : 27.06.2025 14:57:24
EMPATİNİN GÜCÜ...
Devamı...

Tarih : 27.06.2025 14:55:00
EMPATİNİN GÜCÜ...
Devamı...

Tarih : 20.06.2025 12:03:13
İHRACATA HAZIR OLMAK...
Devamı...

Tarih : 13.06.2025 17:42:39
ALGININ GÜCÜ...
Devamı...

Tarih : 11.06.2025 10:36:44
MERSİN ÜNİVERSİTESİNİN MERSİN’in EKONOMİK KALKINMASINDA ROLÜ VAR MIDIR?...
Devamı...

Tarih : 31.05.2025 16:51:58
DİJİTALLEŞMENİN SANAT ÜZERİNDEKİ ETKİSİ...
Devamı...

Tarih : 23.05.2025 17:45:12
KÜRESELLEŞME KÖKTEN BİR DEĞİŞİM GÖSTERİYOR...
Devamı...

Tarih : 9.05.2025 16:04:22
GENÇLER NE İSTER?...
Devamı...

Tarih : 2.05.2025 11:42:39
SANAT ve KÜLTÜRÜN EKONOMİDEKİ YERİ...
Devamı...

Tarih : 25.04.2025 16:18:44
TÜRKİYE SİYASAL İSLAM’A DOĞRU HIZLA İLERLİYOR...
Devamı...

Tarih : 18.04.2025 12:31:12
2025’te ÖNE ÇIKAN PAZARLAMA EĞİLİMLERİ...
Devamı...

Tarih : 12.04.2025 16:40:36
ÇİN’İN ZİRVEYE YÜKSELMESİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDEN DAHA YAKIN OLABİLİR...
Devamı...

Tarih : 4.04.2025 15:45:44
TARIMSAL ÜRETİMDE KALİTE ve VERİMLİLİĞİN ÖNEMİ...
Devamı...

Tarih : 28.03.2025 17:49:59
LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN EKONOMİK KALKINMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DERİNDİR...
Devamı...

Tarih : 22.03.2025 14:19:08
SİGORTA SEKTÖRÜNDE İLK 5 EĞİLİM...
Devamı...

Tarih : 14.03.2025 15:27:58
ENDÜSTRİ 4.0 DEĞİŞİMİN GÜCÜ OLDU...
Devamı...

Tarih : 7.03.2025 15:45:27
EĞİTİM ÜLKELERİN GELECEĞİNİ BELİRLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRDÜR...
Devamı...

Tarih : 28.02.2025 18:15:27
FUTBOL KULÜPLERİNİN ŞİRKETLEŞMESİ...
Devamı...


 
Anasayfa              |               İletişim            |              Giriş Sayfam Yap              |              Sık Kullanılanlara ekle              |              Gizlilik İlkeleri
 
  Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz. ahmetakin.com.tr Copyright 2011-2025 Tüm hakları saklıdır.

URA MEDYA